Интересантна занимања

Слагач падобрана

Одговорност техничара за одржавање летачке опреме, односно падобрана и опреме за спасавање посаде авиона, не може се изједначити са тежином посла који та особа обавља. Једноставно речено, његов задатак је да брине о опреми која пилоту и другим члановима посаде авиона, или хеликоптера, често и живот значи. Поред пилотских падобрана и кочионих падобрана за авионе, техничар за одржавање летачке опреме на свом списку има још неколико врста падобрана, али и паковања за преживљавање после удеса летелице. Комплексност физички тешког посла увећана је одговорношћу које „слагач падобрана” осећа за оне који ће, можда, ту опрему да користе.

Паковање падобрана траје од неколико сати до неколико дана, у зависности од тога која врста падобрана се пакује и за коју летелицу. Али без обзира о на врсту падобрана, односно да ли остаје отворен неколико сати, или неколико дана, до њега могу само особе задужене за његову проверу и слагање. У начелу, приступ није дозвољен ни у падобранску секцију, што довољно сведочи о одговорности оних који се тим послом баве.

Сваки падобран проверава се бар једном годишње, баш као и противпожарна опрема. То је важно, јер опрема за спасавање не сме да затаји. Зато се редовно проверавају и кочиони и пилотски падобрани, а повремено и друга опрема за спасавање. Околност да су летелице старије него што би требало, да им је радни век на измаку, довољно говори и о опреми која уз њих иде. Ипак, то не значи да је опрема за спасавање застарела и непроверена. Напротив.
Знање потребно за обављање посла техничара за одржавање летачке опреме и средстава за спасавање стичу се у Падобранској секцији на аеродрому у Батајници.|

Сваки конопчић, свака трачица, свако дугме мора да буде сложено баш онако како предвиђа правило употребе падобрана или неког другог средства за спасавање. Одговорност је велика, значај посла такође, па они који се тим послом баве себи не могу да дозволе ни рутину, ни аутоматизам. Ако се догоди да, понекад, техничар за одржавање падобрана није спреман за посао, боље је да тог дана и не ради. Јер на радном месту његове мисли треба да су усмерене увек ка падобранима и опреми коју пакује.
Грешке не сме бити.