Наоружање Ваздухопловства и противваздухопловне одбране | Авиони

Транспортни авион АН-26

 

Главни ослонац ВиПВО Војске Србије за превоз људи и средстава ваздушним транспортом јесу авиони Ан-26 из састава 138. ескадриле са аеродрома Батајница. Крајем деведесетих година летела су 14 Ан-26, набављена 1976. године, а један примерак произведен је 1984. године. Авионима из прве набавке ближи се крај животног века, а најмлађи Ан-26 дугорочно ће остати у служби ВиПВО.

Већина оружаних снага држава у транзицији такође користи Ан-26 или Ан-32. Оба модела поседују рампу за утовар терета на задњем делу авиона, која се у лету може увући под труп због десантирања падобранаца. У фабрици у Харкову Ан-26 се серијски производио од 1968. до 1985. године.

Тактичко-техничке карактеристике:

ТРАНСПОРТНИ АВИОН АН-26



Намена
средњи транспортни авион за тактички и оперативни ваздушни транспорт људства и средстава у повољним и сложеним метеоролошким условима, дању и ноћу
Посадапет чланова
Маса
празан15.400 kg
нормална у полетању23.000 kg
максимална у полетању24.000 kg
Погонска група
два турбоелисна мотора ЗМКБ Прогрес (Ивченко) Ал-24ВТ
снага 2 x 2103 kW
помоћни млазни мотор ОКБ Сојуз
потисак 8,83 kN
капацитет резервоара за гориво 5.500 kg
Димензије
дужина23,80 m
висина8,575 m
размах крила29,20 m
површина крила74,98 m2
Перформансе
максимална брзина на висини 5.000 м
540 k/h
брзина крстарења на висини 6.000 м
440 km/h
почетна брзина пењања480 m/min
врхунац лета7.500 m
долет
2.550 km са максималном количином горива или 1.100 km, са максималним теретом

Носивост- 5.500 kg терета - 40 војника са опремом или 24 рањеника на носилима са једним пратиоцем или два теренска аутомобила
- димензије теретне кабине 11,50 x 2,40 x 1,91 m
- на доњем делу трупа могу да се поставе четири носача за авио-бомбе масе 250-500 kg, али они су одстрањени са авиона из наоружања ВиПВО ВС