Наоружање Ваздухопловства и противваздухопловне одбране | Авиони

Лаки транспортни авион АН-2ТД


За обуку у падобранским скоковима на аеродрому Ниш ВиПВО Војске Србије користи антонов Ан-2ТД. На тим авионима прве скокове изводе припадници Специјалне бригаде и студенти Војне академије рода авијације, који пре него што уђу у кабину авиона морају да изведу два падобранска скока.

Са конфигурацијом двокрилца, великим звездастим мотором и платненом оплатом Ан-2, већ 1947. године, када се први прототип винуо у ваздух, више није био модерна летелица. За место у авијацији многих земаља изборио се робусношћу, и хиљаде примерака и даље се користе широм света.

Серијски се производио од 1949. до 1992. године у бившем СССР-у, Пољској и Кини. За РВ и ПВО бивше Југославије 1976. године од фабрике ПЗЛ „Миелец" из Пољске набављено је осам Ан-2ТД – шест за обуку падобранаца и два као подршка оружаних снага аероклубовима. Сада ВиПВО има само један Ан-2ТД.

Тактичко-техничке карактеристике:

ЛАКИ ТРАНСПОРТНИ АВИОН АН-2ТД


Намена
лаки транспортни авион за тактички ваздушни транспорт људства и материјала у повољним метеоролошким условима, дању и ноћу
Посададва члана
Маса
празан3.450 kg
максимална у полетању5.500 kg
Погонска група
један клипни мотор ПЗЛ калисз Асз-62ИР (по совјетској лиценци у Пољској су израђивани мотори швецов АШ-62), снага 746 kW (1.000 КС)
капацитет резервоара за гориво 600 kg
Димензије
дужина12,74 m
висина6,10 m
размах горњег крила18,18 m
размах доњег крила14,24 m
површина горњег крила 43,6 m2
површина доњег крила 28,00 m2
Перформансе
максимална брзина
на висини од 1.750 m - 258 km/h
економична брзина крстарења 185 km/h
почетна брзина пењања210 m/min.
врхунац лета 4.400 m
долет 900 km са теретом од 500 kg и на висини лета 1.000 m

Носивост- 1.000 kg терета – десет падобранаца или шест рањеника на носилима са два санитетска пратиоца
- димензије теретне кабине 4,1 x 1,8 x 1,6 m