ВОЈСКА СРБИЈЕ

Авијација

Авијација је данас најважнији род вида Ратног ваздухопловства и противаздухопловне одбране и представља његову ударну снагу и носиоца борбене моћи и маневра.

Авиони


Ловачки авион „миг-29“


Ловачки авион миг-29

Ловац „миг-29“ (војна ознака Л-18 за „миг-29“ и НЛ-18 за „миг-29“ УБ) је намењен за ловачка и ватрена дејства у секундарној намени, дању и ноћу, у повољним и сложеним метеоролошким условима.

Ловачки авион „миг-21“


Ловачки авион миг-21

Ловачки авион „миг-21“(војна ознака: Л-17 за „миг-21“ БИС, НЛ-16 за „миг-21“ УМ) је ловац намењен за ловачка и ватрена дејства у секундарној намени, дању и ноћу, у повољним и сложеним метеоролошким условима.

Један од најзначајнијих борбених авиона светске историје „миг-21“ лети на Балкану још од 1962. године. Тада су на аеродром „Батајница“, у састав 204. ловачког пука, ушли први примерци „миг-21“ Ф-13. У наредним набавкама све до 1983. године, у РВ и ПВО уврштен је 261 авион „миг-21“, у 11 варијаната, у основној намени ловца двоседа за обуку и тренажу пилота надзвучне авијације и извиђача.

Ловац-бомбардер „орао“ 


Ловац-бомбардер орао

Ловац-бомбардер „орао“ (војне ознаке: јуришници Ј-22 и НЈ-22, извиђачи ИЈ-22 и ИНЈ-22) намењен је за ватрена дејства по објектима на земљи у повољним метеоролошким условима, дању и ноћу. 

Школско-борбени авион „супергалеб“ Г-4 


Школско-борбени авион супергалеб Г4

Школско-борбени авион „супергалеб“ Г-4 (војна ознака Н-62) намењен је за летење и дејства у повољним метеоролошким условима, дању и ноћу, и обуку у сложеним метеоролошким условима дању и ноћу.

На основу технологија којима се у југословенској индустрији овладало у развоју авиона „орао“, 1974. године покренут је развој школско-борбеног авиона „галеб“ Г-4 (Н-62). 

У развоју су израђена два прототипа и шест предсеријских авиона који су модифковани за улогу авиона за вучу мета за гађање ПВО, са ознаком Н-62Т. Од 1984. до 1991. године израђена су 77 Н-62 за РВ и ПВО. 

Авион Н-62Т „супергалеб“


Авион Н-62Т

Авион Н-62Т „супергалеб“ (слово „Т“ у  ознаци авиона означава „тегљач“) је млазни авион, метални једномоторни двосед дозвучних брзина намењен за: вучу ваздушних мета, испаљивање пројектила „ваздух–ваздух“ као ваздушних мета, летење у сврху контролно-тренажних гађања јединица Војске Србије као фиктиван објекат дејства у ваздушном простору (специфична шема боја: за дејствујуће јединице са земље се разликује од неба, а за дејство ловачке и ловачко-бомбардерске авијације из ваздуха се разликује од земаљских површина), вишеструку тактичку употребу као лаки борбени авион (у маскирној шеми се користио за задатке извиђања из ваздуха, гађање и бомбардовање циљева на земљи) и тренажу пилота (оспособљених за летење на њему).

Систем за вучу мете намењен је за вучење ваздушних мета, а у сврху обуке за гађање и ракетирање циљева у ваздушном простору јединица Војске Србије, како јединица Копнене војске противваздуопловним артиљеријско-ракетним и ракетним наоружањем (уз одговарајућу мету и друге услове), тако и јединица РВ и ПВО из артиљеријско-ракетног, ракетног и ваздухопловног наоружања.

Авион „ластa“


Школски авион ласта

Авион „ластa“ (војна ознака В-54) је једномоторни нискокрилац металне конструкције развијен за основно школовање пилота, а може да послужи и за основну борбену обуку јер има могућност за ношење мање количине наоружања.

Школски авион „утва 75“ 


Школски авион утва-75

Школски авион „утва 75“ (војна ознака: В-53) се у РВ и ПВО користи за обуку и тренажу пилота у условима видљивости, за вучу једрилица, за курирске летове и летове за везу за потребе командовања.

Транспортни авион Ан-26


Транспортни авион Ан-26

Aвион Ан-26 (војна ознака Т-70) је транспортни авион намењен за тактички превоз терета и путника и десантирање падобранаца и терета.

Према потреби може брзо да се преуреди у санитетску варијанту, у којој може да превезе 24 тешка рањеника. У транспортној варијанти носи до 30 падобранаца са опремом или максимално 5.500 кг терета.

Полеће и слеће са припремљених асфалтних, травнатих и земљаних полетно-слетних стаза.

Хеликоптери


Транспортни хеликоптери  Ми-8 и Ми-17 


Хеликоптер Ми-17

Транспортни хеликоптери Ми-8 и Ми-17 (војне ознаке ХТ-40 и ХТ-48) су средњи транспортни хеликоптери намењени за тактички ваздушни транспорт људства и материјала, превожење хеликоптерског десанта и ватрену подршку. Налазе се у саставу 890. мешовите хеликоптерске ескадриле.

Хеликоптер „газела“ 


Хеликоптер газела

Лаки хеликоптер вишеструке намене „газела“ (војна ознака Хо-42/45) користи се за обуку пилота хеликоптера, одржавање везе, лаки транспорт људства и материјала, извиђање и осматрање бојишта, спасавање... Налази се у саставу 890. мешовите хеликоптерске ескадриле.