ВОЈСКА СРБИЈЕ

Бродови речних јединица

У извршавању својих задатака речне јединице користе брод посебне намене, вишенаменске, помоћне и транспортне бродове, речне патролне чамце, понтонирска средства и ронилачку опрему.

Брод посебне намене БПН-30 „Козара“


Брод посебне намене БПН-30 „Козара“

Брод посебне намене БПН-30 „Козара“ је саграђен 1939. године у Бродоградилишту у Линцу (Linzer Schiffswerft A.G.). Брод је под именом „Кримхилд“ (Kriemhild) поринут 15. септембра 1939. године, након чега је ушао у састав Црноморске флоте немачке морнарице, служећи као командни брод команданта за поморске и речне снаге на сектору Дунава, Црног Мора и Дњепра и као брод матица за један дивизион миноловаца. Током рата брод је базирао у Одеси и Констанци.

Крајем 1944. године брод је издвојен из састава Црноморске флоте и враћен у Немачку, у Регенсбург, где га је и затекао крај рата. Од капитулације Немачке до 1948. године, брод је под именом „USS Oregon“, као ратни плен америчких окупационих снага, служио за смештај делова штабова дивизија.

Већ 1948. године брод је предат Баварском лојду из Регенсбурга, који му је вратио старо име „Кримхилд“ и преправио га у хотел-ресторан. Као такав, брод је коришћен до 1954. године, када је због нерентабилности затворен, одвучен у један рукавац Дунава и предат на чување двема породицама.

Крајем педесетих година прошлог века, Речна ратна флотила Југословенске народне армије (РРФ ЈНА) изразила је потребу за вишенаменским помоћним бродом карактеристика сличних „Кримхилдовим“. Посредством Дунавског лојда из Сиска, а за потребе РРФ ЈНА, брод је замењен за моторни тегљач „Фрушка гора“.

„Кримхилд“ је у Југославију дотегљен у другој половини 1960, а већ почетком наредне године започет је ремонт брода у Бродоградилишту „Нови Сад“.

На великој народној свечаности у Доњој Градини 28. маја 1961. године, у част и славу народа Поткозарја страдалог током Другог светског рата, брод је добио име „Козара“, које с поносом носи до данашњег дана.

Речна станица за размагнетисање бродова тип РСРБ-36


Речна станица за размагнетисање бродова „Шабац“

Речна станица за размагнетисање бродова тип РСРБ-36 је брод намењен за размагнетисање речних бродова.

Саграђен је у Бродоградилишту „Бродотехника“ у Београду и уведен је у флотну листу 1984. године.

Речни миноловац класе „нештин“


Речни миноловац РМЛ-335

Вишенаменски брод Речне флотиле речни миноловац (РМЛ) класе „нештин“ изграђен је, у серијама са ознакама од РМЛ-331 до РМЛ-336, у Бродоградилишту „Бродотехника“ у Београду од 1976. до 1980. године.

Грађена су два објекта РМЛ типа 341, од којих је један изграђен 1996. године и уведен у оперативну употребу 1999. године, са јачим артиљеријским наоружањем (два четвороцевна оруђа калибра 20 mm).

Од 2006. године, у експлоатацији у јединици налазе се четири речна миноловца, и то: РМЛ-332 „Мотајица“, РМЛ-335 „Вучедол“, РМЛ-336 „Ђердап“ и РМЛ-341 „Нови Сад“.

Речни патролни брод тип РПБ-211


Речни патролни чамац РПЧ-214

Речни патролни брод тип РПБ-211 је брод намењен за патролирање и контролу саобраћаја на унутрашњим пловним путевима.

Саграђен је 1980. године у Бродоградилишту „Тито“ у Београду и исте године је уведен у флотну листу.

Речни патролни брод тип РПБ-111


Речни патролни чамац, тип РПЧ-111

Речни патролни брод тип РПБ-111 је брод намењен за патролирање и контролу саобраћаја на унутрашњим пловним путевима.

Уведени су у флотну листу од 1956. године.

Десантно-јуришни чамац тип ДЈЧ-411


Десантно-јуришни чамац ДЈЧ-411

Десантно-јуришни чамац је брод намењен за брза превожења људи и покретних ствари на унутрашњим пловним путевима и за ватрену подршку јединицама Копнене војске.

У флотну листу уведени су у периоду 1983–1985. године. Од 1985. до 2001. године били су у саставу 8. одреда десантно-јуришних чамаца, који је базирао у Кумбору, а од 2001. године су део Речне флотиле.

Првобитно су били намењени за употребу на мору, па је у Бродоградилишту „Бродотехника“ у Београду 1995. године извршен ремонт и прилагођавање за употребу на реци.

Десантно-јуришни чамци су израђени од стаклопластике. Одликују се великом брзином, добрим маневарским способностима и способношћу пристајања на ниску, неизграђену обалу.

Чамац моторни тип ЧМП-21


Чамац моторни патролни ЧМП-22

Чамац моторни патролни ЧМП-21 je намењен за контролу унутрашњих пловних путева, брза превожења и интервенције на унутрашњим пловним путевима.

Саграђен је 1979. године у Бродоградилишту „Гребен“ — Вела Лука и исте године je уведен у оперативну употребу. У периоду до уласка у састав Речне флотиле (2006. године) коришћен је за обезбеђење државне границе.


Речни пловни пристан тип РПП-74


Речни пловни пристан РПП-74

Речни пловни пристан, популарног назива „стамбена лађа“, намењен је за смештај команди пловних јединица на и ван матичних  рејона базирања,

Речни пловни пристан РПП-74 је изграђен 1955. године у Бродоградилишту „Бродотехника“, док су остали РПП (тип 70 и 71) трофејног порекла. Немају сопствени погон и на издвојена места се тегле бродовима.

Речни док тип РДОК-15


Речни док РДОК-15

Речни док је пловни објекат намењен  за доковање бродова и осталих пловних објеката и средства у употреби у Речној флотили. Заузима важно место у систему одржавања и ремонтовања бродова.

Изграђен је у Немачкој 1923. године, у речном бродоградилишту у Регенсбургу. Служи за доковање бродова до 32 метра и 70 тона.

Речни пениша нафте тип РПН-43


Речни пениша нафте тип РПН-43 је намењен за снабдевање погонским горивом бродова ван матичних  рејона базирања

Саграђен је 1955. године у Бродоградилишту „Тито“ у Београду и исте године је уведен у флотну листу.