Ремонт у Ваздухопловном заводу „Мома Станојловић“

Процес ремонта на свим средствима Завод је освојио и реализује потпуно самостално, уз учешће малог броја произвођача за ремонт појединих компоненти.

rakete-vz-moma-stanojlovic.jpg

Ремонт ваздухоплова


У свом ремонтном програму Ваздухопловни завод „Мома Станојловић“ има ваздухоплове домаћег порекла („орао“, „галеб“ Г-2, „супергалеб“ Г-4, „утва-75“) и иностраног порекла („миг-21“, „газела“ и Ми-8). Уз подршку ино-партнера Завод је учествовао у ремонту авиона „миг-29“ и хеликоптера Ми-17. 

Ремонт, оправка и испитивања мотора и трансмисија


Посебну технолошку целину у Заводу представља ремонт погонских група и трансмисија. Овде се обавља генерални ремонт и оправка по дефектацији турбо-вратилних и клипних авионских мотора, као и средњи ремонт турбо-гасних мотора и регламентни радови на млазним моторима.

Генерални ремонт и оправка по дефектацији турбо-вратилних мотора (АSTAZOU IIIB и АSTAZOU XIVH), клипног авионског мотора (Lycoming IO-360B1F).

Средњи ремонт турбогасног мотора (2ПВ8 и  2ПВ8-1).

Оправка по дефектацији турбовратилних мотора (ТВ2-117А и АSTAZOU XIVM), клипних авионских мотора (Lycoming AEIO 540LB5D и мотор АШ-62ИР), турбогасних мотора (2ПВ8; 2ПВ8-1; ГТД-5М) и регламентне радове на млазним моторима типа (ММ и VIPER).

Генерални ремонт механичких компоненти трансмисије на хеликоптеру „газела“ и Ми-8 (глава главног ротора, главни редуктор, међуредуктор, репни редуктор, репни ротор), косо вратило, хоризонтално вратило и спојно вратило хеликоптера „газела“ и репно вратило хеликоптера Ми-8.

Ремонт ваздухопловне опреме и наоружања


Ремонт инструментарске (финомеханичарске, жиро и кисеоничке опреме), електронске опреме (ваздухоплова из ремонтног програма Завода, електронске опреме земаљских средстава везе), електроопреме (ваздухоплова, земаљских средстава, извођење промена и модификација на електроопреми,  израда електроинсталације ваздухоплова), кисеоничке и летачке опреме (школских, пилотских, десантних, кочионих и спортских падобрана) Завода и наоружања авиона и хеликоптера. Такође ремонтујемо и земаљска радио-навигациона средства и средства везе.

Ремонт ваздухопловног наоружања (ватрено наоружање, бомбардерско наоружање, ракетни лансери). Ремонт пилотских седишта типа „Martin Baker“, „Folland“, КМ-1М, КМ-36 и резервне делове за пилотска седишта.

У процесу ремонта све технолошке операције се обављају према прописаној процедури која опреми обезбеђује обнављање међуремонтног ресурса.

Ремонт ракетно-техничких средстава ПВО


Средњи ремонт и оправке по дефектацији ракетних система ПВО („куб“ и „нева“) и радарских система (1РЛ-128, ПРВ 9/16, ПРВ-11, П-12, П-15).

Ремонт ракетних средстава


Генерални ремонт ракета ваздух–ваздух (Р-60К, Р-60МК, К-13, Р-3Р, Р-13М), оправке по дефектацији ракете Р-73Е, ситне оправке ракете Р-27Р1, оправке по дефектацији ракете ваздух–земља и ремонт хидрауличко-актуаторског система (АГМ-65Б „маверик“) и оправка радарске главе ракете земља–ваздух (3М9МЕ и 3М9М3Е).

Ремонт мото-техничких средстава


Генерални ремонт и ремонт по дефектацији великог броја возила специјалне намене и средстава система везе (компресорска станица АКЗС-75М, станица за азот УГЗС-МА-131СР, електроагрегати АПА-4М, АПА-35М, АПА-50, ЕДС-20, хидроагрегати УПГ-250, УПГ-300, електроцентрале ДЕС60/230, компресор високог притиска УВВП-1М, цистерна за превоз горива ФАП13С/АЦ, цистерна за гориво ГМ-22 и ГМ-22М, рефлектор АПМ-90, светлосни фарови КНС-1 и КНС-4П, електростартер АДПС 28/600, пунилац азотом ЗВ-1С/Б, уређај за инструментално слетање ПРМГ-5, пунилац специјалних течности ЗСЖ-66, пунилац алкохолом ВСЖ-66, климатизер АМК-24/56-131).