Наоружање оклопних јединица

Оклопне јединице су опремљене најмоћнијим и најкориснијим системима Копнене војске (тенковима и борбеним возилима пешадије) што им обезбеђује водећу улогу и значај у извођењу I и II мисије Војске Србије.

Тенк М-84


Тенк М-84

Тенк М-84 је борбено гусенично возило намењено за уништавање противничких борбених возила, живе силе и других борбених средстава

Тенк М-84 представља прву модернизацију спроведену на познатом руском тенку Т-72М. Током освајања лиценцне производње, предузете су обимне измене оригиналног пројекта, првенствено у електроници. Уграђени су домаћи систем за управљање ватром са дигиталним рачунаром, жиро-стабилизацијом и новим нишанским справама са појачивачем слике друге генерације. Тенкови М-84 нулте серије израђени су 1984. године. На тенковима М-84А произведеним од 1988. до 1991. године уграђени су јачи мотори В-46-6ТК снаге 735 kW и примењена су побољшања оклопне заштите преузета са тенка Т-72М1.

Оклопно борбено возило точкаш лазар 3


ОБВТ лазар 3

Оклопно борбено возило точкаш „лазар 3“ производ је домаће одбрамбене индустрије. Карактерише га формула погона 8x8 где су све осовине погонске а прве две управљачке, а обухвата врло модеран приступ оклопне заштите, покретљивости, ватрене моћи и могућности дуготрајне борбе у сукобима различитог интензитета. ОБВТ „Lазар 3“ посeдујe високософистицирану модуларну балистичку заштиту, а број чланова посадe зависи од мисијe и наоружања којим јe возило опрeмљeно.

Возило може бити опремљено различитим врстама наоружања, почев од даљински управљане борбене станице са митраљезом 12.7 мм М-15 до куполе са топом 30 мм. Возило поседује пушкарнице заштићене балистичким стаклом, које омогућавају да војници који се возе унутар возила буду у могућности да уз помоћ стрељачког наоуружања реагују на потенцијалне претње и помогну визуелним уочавањем. 

Борбено возило пешадије БВП М-80


Борбено возило пешадије БВП М-80

Борбено возило пешадије М80 је борбено гусенично возило које служи за уништавање противничке живе силе, оклопних и других борбених средстава на земљи и циљева у ваздушном простору.

Механизовани батаљони опремљени су борбеним возилима пешадије (БВП) М80А који су израђених у фабрици ФАМОС у Храсници. Покретљивост пешадије заснива се на високој проходности возила, којa могу да прелазе водене препреке пловећи помоћу гусеничних ланаца. БВП може да дејствује основним наоружањем у обртној куполи и личним наоружањем укрцаног пешадијског одељења кроз осам отвора на телу возила.

Оклопни транспортер БТР-50ПК/ПУ


Оклопни транспортер БТР-50

Оклопни транспортер БТР-50ПК/ПУ је гусенично оклопно возило намењено за командовање у вишим оклопним и другим јединицама Војске Србије.

Оклопни транспортери БТР-50ПК и ПУ су командна возила у тенковским и механизованим батаљонима. Породица  оклопних транспортера БТР-50 настала је на бази шасије пливајућег тенка ПТ-76. 

Од 1958. године у наоружање СССР-а уведени су оклопни транспортери БТР-50ПК, намењени за превоз вода од 20 пешадинаца и два члана посаде. У исто време појавила су се командна возила БТР-50ПУ, која су се у односу на основни модел разликовала по унутрашњем уређењу прилагођеном за смештај до десет чланова посаде и са простором за до пет радио-уређаја. 

У БТР-50ПК улази се кроз четири отвора на крову тела оклопног транспортера, а у БТР-50ПУ кроз један велики отвор, такође на крову тела. Лако уочљива разлика између два возила је полукружна купола са три перископа, која се на БТР-50ПК налази на левој страни предњег дела тела, док БТР-50ПУ има две куполе.

Оклопни извиђачки аутомобил БРДМ-2МС


БРДМ 2МС
Оклопни извиђачки аутомобил БРДМ-2МС представља модернизовану верзију познатог оклопног извиђачког аутомобила уведену у употребу у јединице Војске Србије 2019. године. Иако изгледом подсећа на свог претходника, посреди је потпуно модернизовано и осавремењено средство. Осим новог дизел-мотора, на возилу БРДМ-2МС је извршена и додатна балистичка заштита, на нивоу 3А.

Наоружан је митраљезима 14,5 мм КПВТ и 7,62 мм ПКТ. Систем управљања ватром је потпуно нов и постоје две нишанско-осматрачке справе и због жиростабилисаности возила из њега може да се гађа из покрета за разлику од претходне верзије. Возило поседује и телевизијске камере које члановима посаде омогућавају осматрање у видном делу дана, за време падавина и у сумраку.

Тенк за извлачење М-84 АБИ


Тенк за извлачење М-84 АБИ

Tенк  за  извлачење M-84 АБИ је намењен за евакуацију (извлачење и вуча) неисправних и заглибљених тенкова и других борбених возила, вршење земљаних радова помоћу булдозера, подизање терета при монтажним и демонтажним радовима, брзу оправку возила, оправку оклопног тела тенкова, допрему тежих резервних делова, као и за пружање прве помоћи и евакуацију рањеника.

Тенк за извлачење је опремљен стандардним и специјалним алатима и приборима и уређајима за електролучно заваривање и гасно заваривање и резање.

Оклопни извиђачки аутомобил БРДМ-2 


Оклопни извиђачки аутомобил БРДМ-2

Оклопни извиђачки аутомобил БРДМ-2 је оклопно извиђачко возило намењено за извиђање и осматрање у месту и покрету.

Главни адут БРДМ-2 представља тешки митраљез са метком калибра 14,5 мм. Тај метак настао је у Другом светском рату наменски за уништавање тенкова из противтенковских пушака. 

Осим основне варијанте БРДМ-2, у Војсци Србије се идентична шасија користи као платформа за ракетни систем ПВО „стрела 1М“. 

Борбено оклопно возило ПОЛО М-83


Борбено оклопно возило ПОЛО М-83

Борбено оклопно возило ПОЛО М-83 намењено је за уништавање оклопних и других борбених средстава на земљи и непријатељске живе силе.

Механизована пешадија има по два лансера ракета „маљутка“ на борбеним возилима пешадије М80А. Борбена возила породице искоришћена су као платформа за противоклопни лансер М83 (БОВ-1) који има турелу са шест ракета.

По лиценци набављеној у бившем СССР-у, у фабрици „Крушик“ у Ваљеву производи се противоклопна ракета „маљутка“ у две основне варијанте — са ручним вођењем и са полуаутоматским вођењем.